Etichetare produse – adesea ne întrebăm care sunt soluțiile cele mai potrivite în așa fel încât produsul nostru să arate cel mai bine din raft. Pornind de la regulile specifice și normele legale de care trebuie să țină cont un antreprenor atunci când realizează o etichetare produse și până la aspectul etichetei – toate acestea înseamnă multă atenție întrucât reprezintă o parte majoră din caracteristicile produsului prezentat consumatorilor în vederea cumpărării.
Indiferent de varianta aleasă – etichetarea produselor ecologice, a celor alimentare, și până la produsele textile ori la etichetarea încălțămintei – toate prezintă reguli impuse de autoritățile în vigoare în așa fel încât consumatorul să cunoască caracteristicile produsului pe care îl cumpără doar privind către eticheta sa și de asemenea să ofere suficient de multe informații despre tot ceea ce produsul conține.
Iată mai jos care sunt regulile esențiale de care un antreprenor trebuie să țină cont atunci când vorbim despre etichetare produse?
- Legislație
Acesta este un prim aspect pe care trebuie să îl ai în vedere ori de câte ori urmează să ambalezi și să etichetezi un anumit produs. Potrivit Ordonanței 99/2000 cu privire la stabilirea acelor reguli privind etichetarea și ambalarea, se asigură protecția consumatorilor, dar și un mediu concurențial normal. Cu alte cuvinte, este nevoie ca consumatorul să cunoască impactul unor produse asupra mediului înconjurător, așa încât să se promoveze acele produse care au un efect semnificativ asupra protecției aerului, apei și solului. Potrivit legislației sunt impuse reguli cu privire la stabilirea cantității și calității, la fel cum un antreprenor este obligat să indice prețul sau tariful cu privire la un produs expus la raft. În cazul în care un produs nu prezintă toate informațiile necesare prezente pe etichetă, potrivit normelor în vigoare se vor impune sancțiuni. Tot de legislație aparțin și regulile Codului Consumului, așa cum este prevăzut în Legea 296/2004, Ordonanța Guvernului 21/ 1992, dar mai ales Hotărârea Guvernului numărul 106/ 2002 cu privire la etichetarea produselor. Toate acestea trebuie respectate și urmărite atent de cel ce se află în procesul de producție a unor alimente, textile, încălțăminte, electrocasnice, etc.
- Înscrierea unor informații necesare
Pe lângă toate aspectele de mai sus, atunci când vorbim despre etichetare produse este nevoie ca pe ambalaj să se regăsească acea etichetă care să ofere consumatorilor informații suficiente, necesare, dar mai ales ușor de verificat. În funcție de tot ceea ce este înscris pe etichetă, cumpărătorul va avea posibilitatea de a alege acel produs care să corespundă nevoilor sale. Pe etichetă se vor înscrie caracteristicile produsului, pornind de la gramaj, compoziție, termen de valabilitate, origine, ba chiar și mențiuni cu privire la procesul de producție. Nu este indicat ca pe etichetă să se introducă anumite atribute ale unui produs pe care acesta în realitate nu le deține, fiind un minus major atunci când vorbim despre concurenta la raft. Ca atare, dacă ne aflăm în etapa de etichetare produse vom trebui să specificăm pe eticheta lor detalii cu privire la denumire, liste de ingrediente, termene de valabilitate, cantitate (aici vorbim despre cantitate netă și brută), condiții de depozitare, numele producătorului și adresa, locul de origine, instrucțiuni de utilizare, mențiuni dacă este sau nu un produs ecologic.
- Informațiile de pe etichetă trebuie să fie în limba română
Dacă produsul ce urmează a fi așezat la raft se va vinde în țara noastră este nevoie ca informațiile de pe etichetă să fie în limba română. Indiferent de țara producătoare eticheta de pe un produs vândut în România trebuie să fie scrisă în limba română, bineînțeles, fără a exclude și prezentarea produsului într-o altă limbă.
- Etichetele trebuie să fie lizibile
Acesta este un alt aspect de care trebuie să ținem cont atunci când vorbim despre etichetare produse. Etichetele trebuie să fie vizibile, ușor de citit și mai ales să fie realizate în așa fel încât să nu se desprindă de pe ambalaj. Fie că este vorba despre ilustrație sau gravare a unor însemne de pe etichetă, acestea trebuie să corespundă normelor în vigoare.
- Elemente de brand
Dacă produsul pe care vrei să îl vinzi dorești să se distingă de toate celelalte produse de la raft te poți folosi de adăugarea unor elemente de brand cu care să reușești să faci diferența. Adeseori, eticheta unui produs ar putea fi acel motiv pentru care cumpărătorul ar alege să cumpere X lucru de la tine și nu de la altcineva. Pe etichetă pot fi introduse elemente distinctive, precum ar fi: logo-ul, grafica aparte, ba chiar și mici picturi. Atunci când avem în vedere o etichetare produse de cinci ***** ne vom gândi și la alegerea acelor etichete care să corespundă nevoilor tale și pe care le poți găsi întotdeauna, aici. labelprint.ro înseamnă mai mult decât o simplă tipografie de etichete, este acel loc în care te poți încrede ori de câte ori și urmează să introduci un produs în piață, fie atunci când vrei să îi schimbi imaginea acestuia. Pe labelprint.ro găsești etichete potrivite pentru tine. Producem în serie un volum mare de etichete, pornind de la cele autoadezive și până la cele personalizate, etichete adezive, etichete autocolante, în rol sau în coală, etichete nonadezive și etichete cosmetice.
Dacă te afli în căutarea acelor etichete potrivite pentru tine te așteptăm la Label Print, oferindu-ți nu numai soluții de tipar flexografic sau digital, cât și consultanță și design.