Label Print

Eticheta unui produs nu este întotdeauna privită atent, conținând informații scrise mărunt, iar alteori cu date necunoscute pentru noi. Cel mai adesea, atunci când privim eticheta unui produs o facem doar pentru a-i observa termenul de valabilitate sau eventual ingredientele atunci când este vorba despre un produs alimentar. În cazul produselor textile privim eticheta pentru a observa calitatea materialului, măsura, dar și pentru a avea niște indicii cu privire la modalitatea de spălare. Cu toate acestea, eticheta unui produs înseamnă mult mai mult decât atât, fiind cartea de vizită a produsului pe care îl cumpărăm. Aceasta conține toate informațiile de identificare ale produsului pornind de la conținutul și compoziția sa, așa încât consumatorul să fie bine informat și protejat.

Eticheta nu înseamnă doar date înșiruite fără rost și nici un „must do” atunci când vine vorba despre procesul de ambalare. Chiar dacă legislația obligă cumva spre etichetarea produselor, am putea spune că prin eticheta produsului îi oferim consumatorului atenție și respect. Desigur, modul în care aceasta este realizată, pornind de la informațiile scrise și până la elementele grafice, reușește să îi ofere producătorului „nota” de ieșire în piață.

Apartenența produsului este observată pe etichetă prin detalii cu privire la originea acestuia. De asemenea, privind atent eticheta produsului putem observa dacă există sau nu risc de alergii, dacă produsele pot fi consumate de copiii mici sau dacă sunt microorganisme modificate genetic. Toate acestea, privite atent, vor influența procesul de cumpărare.

Potrivit Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, informațiile conținute pe etichetă trebuie să fie clare, ușor de citit și mai ales să fie așezate într-un loc vizibil pentru cumpărător. Ca atare, eticheta nu trebuie să fie ascunsă. Cu cât aceasta va fi așezată așa încât să poată fi observată cu ușurință, cu atât cumpărătorul ar trebui să ofere apreciere producătorului.

Ținând cont de acest aspect, eticheta ar putea influența procesul de cumpărare. De aceea, este bine ca în momentul în care realizăm eticheta produsului nostru să acordăm multă atenție atât informațiilor înscrise în aceasta, cât și elementelor grafice conținute. O etichetă realizată rapid, fără atenție la detalii ar putea da dovada unui produs ieftin, de o calitate îndoielnică. De aceea, mai ales în rândul unor categorii de produse „pretențioase” este bine să includem eticheta în tot ceea ce înseamnă proces de ambalare sau chiar strategie de brand. Știm cu toții că ambalajul unui produs este cel care ar putea influența decizia de cumpărare într-o proporție de peste 70%. Ca atare, dacă avem 5 produse de același tip, de aceeași calitate, diferențiatorul ar putea fi prețul, dar și ambalajul. Labelprint este alături de tine, fiind unul dintre cei mai mari producători de etichete autoadezive, imprimante și neimprimante, de etichete personalizate, etichete adezive, autocolante, dar și multe altele. În plus, oferă și serviciul de consultanță, din grijă pentru produsul tău.

Simboluri aparte cuprinse pe eticheta unui produs

Pentru a ne fi mai ușor în interpretarea unei etichete oferim câteva detalii, de care este bine să ții cont ori de câte ori pornești spre cumpărături.

În cazul etichetelor alimentare este bine să observăm câteva elemente. Cu siguranță v-am făcut curioși și în acest moment priviți eticheta unui produs pe care îl aveți la îndemână.

  • Veți observa „E-ul”, ce este înscris obligatoriu pe fiecare etichetă. Ce înseamnă el? Garanția cantității produsului. Cu alte cuvinte, consumatorul este asigurat că în interiorul recipientului va găsi cantitatea de produs pe care ce a dorit să o cumpere. „E-ul” corespunde Directivei Europene 76/211/EEC. Acesta este așezat lângă greutatea nominală a produsului.
  • Pictogramă cu un ambalaj desigilat și un număr. Dacă ne vom uita pe eticheta unui produs alimentar sau cosmetic vom observa adesea această pictogramă ce prezintă elementele unui ambalaj desfăcut. Aceasta indică perioada de valabilitate a produsului după deschiderea ambalajului. De obicei, acest element poate fi prezent și pe etichetele produselor cosmetice. Vom putea observa alături de acest simbol și inscripția „6M” sau „12 M” ori chiar „24M” – cu alte cuvinte, produsul poate fi consumat 6 luni sau 12 luni sau 24 luni de la deschidere. Chiar dacă observăm un număr mai mic, adică o perioadă de valabilitate după deschidere mai mică, nu putem spune că produsul este de proastă calitate, ci din contră acesta ar putea fi unul dintre produsele organice, ce nu conțin conservanți sau coloranți sau alte chimicale care să îi crească termenul de valabilitate.
  • Punctul verde este un alt simbol pe care îl putem observa pe eticheta unui produs. Acesta a fost pentru prima dată introdus pe o etichetă în anul 1991 în Germania și are în vedere reciclarea deșeurilor, proces necesar ca urmare a numărului mare de ambalaje din piață. Prin acest „punct verde” am putea spune că consumatorul poate fi asigurat cu privire la protecția mediului.

Elemente înscrise obligatoriu pe eticheta unui produs

Eticheta produsului va conține:

  • termenul de valabilitate
  • greutatea
  • calitatea alimentului
  • țara de origine
  • producătorul sau importatorul ori distribuitorul/adresa exactă
  • detalii cu privire la cel ce a ambalat produsul
  • temperatura de păstrare
  • codul de bare.

Mai ales în cazul etichetelor autoadezive, acestea pot conține toate elementele cu privire la cel ce este producător ori importator de produs. Altfel spus, aceste etichete vor putea include chiar și numele producătorului, denumirea produsului, elemente grafice, precum logo, pictograme, dar și multe alte lucruri la fel de importante.

Ai nevoie de suport? Te așteptăm la noi: https://labelprint.ro/contact/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

configurator produse etichel labelprint etichel.labelprint.ro
configurator stickere etichel labelprint etichel.labelprint