„Succesul înseamnă să faci un business să funcţioneze, să reuşeşti să te detaşezi pentru a putea să pui în aplicare tot ce ai învăţat şi să îi călăuzeşti şi pe alţii pe acelaşi drum. Şi este foarte important să ai acolo o a doua familie, personalul firmei, care să facă totul să meargă de la sine”
tipografie etichete LabelPrint | Acesta este un articol mai vechi, însă este un articol de suflet. Este practic un interviu pe care l-am acordat cu onoare revistei Afaceri Poligrafice cu ceva timp în urmă.
Motivul repostarii lui este ca ne dorim să nu uităm cum a început totul, însă și mai important, să nu uităm principiile după care ne-am ghidat încă de atunci. Să-i dăm drumul! 🙂
Am vorbit în acest articol despre cum poți să faci afaceri și “altfel” păstrând orientarea înspre client și oamenii care fac parte din companie în detrimentul altor câștiguri.
Reporter Afaceri Poligrafice: Cum v-a venit ideea să porniţi o afacere în industria de print?
Răzvan Lungu Tudor: Totul a pornit de la un scuter pe care l-am primit de la unchiul meu când eram la liceu. Clasa a XI-a. Am fost întotdeauna pasionat de vehiculele pe 2 roţi şi acest cadou a reprezentat o bucurie imensă pentru mine, însă nu şi pentru părinţii mei.
Aşa că am fost nevoit să găsesc o soluţie pentru a avea bani de benzină, primul job fiind cel de colaborator în vânzări la o companie producătoare de etichete. Acolo am înţeles ce implică acest segment de activitate, Pentru că m-a atras, în 2003 în timpul Facultăţii de Medicină absolvite am înfiinţat LabelPrint într-o încăpere de doar 9 m pătrați, cu o investiţie de 300 de euro din economiile personale şi 1200 de euro de la părinţi.
AFP: Ce tipuri de etichete produceţi?
Răzvan Lungu Tudor: Oferim o gamă variată de etichete autoadezive în rola sau coala, cu adeziv permanent sau semipermanent.
Pot fi imprimate pe o faţă sau pe ambele feţe după o grafică în culori de bază CMYK şi/ sau în culori speciale: Pantone. metalizate, fluorescente, iridiscente. invizibile sau termocrome.
Producem şi etichete simple neimprimate, iar materialele pe care le utilizăm în general sunt hârtia normală, cea termică sau diverse specialităţi, polietilena, polipropilena opacă sau transparentă etc.
De asemenea, etichetele pot fi înnobilate prin procedeul de lăcuire UV mată sau lucioasă, poleire cu foiţă aurie/ argintie, înserieri şi scratch-off, efecte holografice sau prin laminare.
Oferim de asemenea etichete durabile ce rezistă în orice condiţii de mediu datorită finisărilor suplimentare, etichete textile din poliester, riboane pentru produsele imprimate prin transfer termic, precum şi accesorii şi echipamente conexe.
Deoarece punem accent foarte mare pe procedeul de securizare al produselor de pe piaţă am inclus in portofoliul nostru etichetele de securitate, care au rolul în primul rând de a preveni contrafacerea prin includerea unor elemente precum hologramele, filigranele, dungile iridiscente etc., reactivitate la anumiţi solvenţi sau temperaturi.
iar orice tentativă de a înlătura eticheta va lăsa într-un fel sau altul urme clare.
AFP: Care a fost primul echipament pe care l-aţi achiziţionat şi care este cel mai recent?
Răzvan Lungu Tudor: Primul echipament a fost o imprimantă termică TSC din seria 246M prin intermediul căreia realizam în principal etichete albe în rolă şi etichete pentru coduri de bare. Lăţimea rolei era de 108 mm şi imprima alb-negru.
Acum, cel mai recent echipament pe care l-am achiziţionat este un utilaj dotat cu 6 grupuri de culoare, unitate pentru imprimare pe verso, roluitor, delaminator-relaminator pentru neutralizarea adezivului, unitate pentru laminare şi 3 module de ştanţare.
AFP: Ce alte echipamente mai aveţi în dotare?
Răzvan Lungu Tudor: Deţinem şi un utilaj de tipar digital pentru producţia de serii mici a materialelor adezive, cu ştanţare.
AFP: în afară de procesele de imprimare şi finisare, le oferiţi clienţilor şi servicii prepress?
Răzvan Lungu Tudor: Hârtia, materialul plastic, lacurile, cerneala, ştanţele şi plăcile sunt procurate de la furnizori precum UPM, Raflatac, Avery Dennison. Budaval. Sun Chemical. Ro-tometrics. Eson. Dupont, Flint, însă celelalte servicii necesare activităţii sunt internalizate.
Le oferim celor interesaţi şi soluţii de design şi tipar proof pentru o gamă variată de produse – alimentare, chimice, farmaceutice, cosmetice etc. de asemenea şi consiliere în vederea alegerii unei linii automatizate de etichetare.
AFP: Ce suprafaţă ocupă unitatea de producţie şi câţi angajaţi îşi desfăşoară activitatea în cadrul companiei?
Răzvan Lungu Tudor: Unitatea de producţie se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 1800 mp, iar numărul angajaţilor a ajuns acum la 51.
AFP: Ce activităţi desfăşoară întreprinderile pe care le aveţi în vedere să vă devină clienţi?
Răzvan Lungu Tudor: Furnizăm produse pentru companii precum Nestle România. Hochland. Germanos şi Angst, ca să vă enumăr doar câţiva dintre clienţii noştri. În principiu serviciile şi produsele noastre sunt dedicate şi adaptate pentru toate activităţile şi ramurile industriale.
AFP: Care sunt atuurile companiei dvs?
Răzvan Lungu Tudor: Principalul atu şi cel care atrage după sine şi altele este aplecarea către oameni. În special cei tineri dornici de afirmare. Aici am colaborat cu Academia de Studii Economice din Bucureşti şi am derulat deja 2 proiecte împreună: este vorba despre MASPRACT – „Masteranzi practicieni – investiţie în viitorii managerii” şi PRACTOR – „Practică economică şi managerială” prin care le-am oferim studenţilor şi masteranzilor oportunitatea efectuării unui stagiu de practică şi chiar posibilitatea angajării în cadrul companiei după absolvire.
AFP: Cum procedaţi să fiţi aliniaţi cu noutăţile din domeniu?
Răzvan Lungu Tudor: Vizităm expoziţiile naţionale şi internaţionale dedicate producţiei de ambalaje şi astfel obţinem informaţiile care ne interesează. Legat de expoziţii, chiar intenţionăm ca anul viitor să participăm şi noi în calitate de expozant la Pack Expo.
AFP: în ce măsură v-a afectat criza financiară din anul 2008, ca membru al industriei flexo?
Răzvan Lungu Tudor: Criza ne-a întărit convingerea că prin politica de optimizare pe care am adoptat-o suntem pe drumul cel bun.
Începând cu 2009 am accesat atât fonduri europene cât şi fonduri de stat pentru derularea a 7 proiecte ce vizau brandul Label, care include firmele Label Plast şi Label Plant, respectiv producţie de ambalaje din plastic şi producţia articolelor din materiale vegetale. Prin intermediul acestor fonduri am integrat cea mai performantă tehnologie existentă pe piaţă pentru a creşte productivitatea şi calitatea produselor pe care le realizăm, dar şi pentru a avea un impact cât mai redus asupra mediului înconjurător. în acest sens am implementat sistemele integrate ISO 9001:2008 şi ISO 14001:2005. Rezultatul politicii noastre de optimizare este acela că în fiecare an înregistrăm o creştere de 15- 20%.
AFP: Care este cifra anuală de afaceri a LabelPrint?
Răzvan Lungu Tudor: Cifra de afaceri anuală depăşeşte suma de 1.6 milioane euro.
AFP: Cum definiţi succesul?
Răzvan Lungu Tudor: Succesul înseamnă să faci un business să funcţioneze, să reuşeşti să te detaşezi pentru a putea să pui în aplicare tot ce ai învăţat şi să îi călăuzeşti şi pe alţii pe acelaşi drum. Şi este foarte important să ai acolo o a doua familie, personalul firmei, care să facă totul să meargă de la sine.
AFP: Cum vedeţi viitorul în industria flexo? Va stagna sau există premise de creştere?
Răzvan Lungu Tudor: Industria flexo din România are un potenţial de creştere enorm, însă problema este că multe dintre firmele autohtone nu ştiu să fructifice oportunităţile pe care le oferă deschiderea către Uniunea Europeană.
AFP: Am înţeles că lucraţi la un nou site. Ce v-a motivat să creaţi un nou website?
Răzvan Lungu Tudor: Am dorit să ne relansăm din punct de vedere al imaginii şi să creăm un concept care nu există pe piaţă în momentul de faţă. Atât website-ul cât şi povestea din spatele acestuia sunt extrem de interesante. Website-ul urmează să fie definitivat pe parcursul lunii aprilie.
tipografie etichete LabelPrint