Eticheta produsului pe care vrei să îl faci cunoscut publicului larg joacă un rol extrem de important în promovarea acestuia. De aceea, trebuie să acorzi o atenție deosebită întregii liste de elemente vizuale din structura sa – dimensiuni, formă, design, cromatică, font – pentru că alese într-un mod inspirat, acestea pot face diferența dintre un produs pus în coșul de cumpărături și altul din aceeași categorie, lăsat pe raftul din magazin. | promovare prin etichete.
Decizia de cumpărare (mai ales în cazul comunicării directe, “la raft”) poate fi determinată și de puterea de convingere a etichetelor de produs. Indiferent de natura business-ului pe care îl conduci, trebuie să înțelegi că acestea joacă mai mult decat un simplu rol de “umplere” a unui spațiu gol, de pe suprafața produselor tale.
Personalizarea etichetelor determină un impact clar asupra vânzărilor, mai ales în contextul unei concurențe acerbe și a unor timpi de reacție extrem de mici. Dar hai să vedem ce înseamnă promovarea prin etichete.
Criterii importante în realizarea unor etichete personalizate
Pentru a obține o etichetă menită să pună în valoare calitățile produsului tău, este important să ții cont de următoarele 3 aspecte:
Nișa în care activezi
Pentru a te poziționa din start ca un competitor activ pe o anumită nișă de business, trebuie să cunoști extrem de bine:
- Modul în care concurența comunică;
- Motivele pentru care produsul tău este superior;
- Emoția pe care imaginea produsului o va genera;
Acești factori-cheie pot contribui la realizarea unei etichete de produs care vinde.
Tipologia consumatorilor tăi
Gen, studii, venituri reale, obiceiuri de consum – toate aceste elemente determină aspectul etichetelor de pe produsele tale. O analiză concretă a principalelor segmente de consumatori este cât se poate de firească, pentru a nu transmite celor care îți vor cumpăra produsele altceva decât ce vor aceștia să vadă pe raft.
La finalul unui astfel de studiu, trebuie să ai răspunsuri cât se poate de clare, în privința următoarelor întrebări:
- Care sunt nevoile reale de consum ale consumatorilor din target?
- Cum poate rezolva produsul meu nevoile acestora?
Locațiile în care vinzi produsele
Dacă produsul tău se comercializează pe rafturile unui hipermarket, concurența este una cât se poate de acerbă. Pe o suprafață de doar câțiva metri pătrați pot exista zeci de produse din aceeași categorie, așadar, modul în care arată eticheta acestuia poate fi un criteriu hotărâtor, în procesul de alegere. Despre “detaliile” care pot genera o reacție de cumparare în timp real, venita din partea cumpărătorului și determinată de modul în care arată eticheta de produs, vorbim chiar în rândurile de mai jos:
Cele 3 elemente de aur ale unei etichete memorabile
Dacă vrei ca etichetele de pe produsele tale să capteze atenția celor indeciși, mizează pe obținerea unor rezultate vizuale extraordinare, în privința următoarelor 3 elemente:
1. Textul de pe etichetă
Textul regăsit pe etichetele de produs se împarte în 2 categorii distincte:
- Informațiile standard: ingrediente, valori nutriționale, datele producătorului etc
- Informații publicitare: slogan, logo, font unic, call-to-action etc
Putem spune că ambele texte “îmbracă” fiecare produs în parte, însă modul în care acestea sunt concepute și dispuse pe suprafața etichetelor (mai ales în cazul elementelor de text publicitare), determină șanse reale de cumpărare.
2. Design-ul etichetei
Aminteam mai sus despre importanța înțelegerii nevoilor pe care consumatorii le au, pentru a transmite – prin design-ul etichetei de produs – exact soluțiile pe care le caută printre rafturile unui magazin.
Vizualul unei etichete poate spune exact acea poveste pe care clienții tăi vor să o audă, îmbinând elementele grafice – cromatică, logo, text creativ – cu informații vitale, privind natura produsului tău.
Design-ul poate fi metaforic sau poate relata întocmai povestea din spatele produsului respectiv, însă indiferent de modul în care toate aceste rotițe de marketing funcționează pe aceeași etichetă, emoția pe care o generează trebuie să fie una reală pentru consumator.
3. Materialul etichetei
Materialul din care este realizată eticheta unui produs completează povestea începută de forma, textul și cromatică acestui element de promovare. Mai mult decât atât, calitatea materialului unei etichete poate trasa în mintea consumatorului o asociere clară între produs brand:
- Premium sau la îndemâna oricui?
- Ingrediente superioare sau conținut mediocru?
- Emoție puternica sau marketing de duzină?
Dacă vrei ca produsele pe care le comercializezi să aibă etichete la fel de promițătoare ca povestea din spatele brandului tău, tot ce trebuie să faci este sa ne contactezi, pentru a găsi împreună cele mai buna soluție, privind etichetarea lor!